Pastastubbar

Häromdan provade jag detta receptet, prefekt vardagsmat. Ganska lätt och snabbt att göra. Fick tummen upp av hela familjen. Så det tänkte jag bjuda er på den här snöiga (?!?) morgonen.

Ingredienser:

1 zucchini
300 g färska lasangeplattor
240 g rökt skinka
1 burk färdig pastasås (500g)
1 förpackning ostsås (400g)
Salt och peppar
(1 paket fetaost)

Som vanligt, var jag tvungen att ändra lite. Har tydligen otroligt svårt med det där att följa recept.
Hade färdig pastasås hemma men gjorde min egen ostsås. Hur enkelt som helst, gör en bechamelsås och släng i ost. Betydligt godare och billigare än att köpa färdigt. Sen smulade jag även över fetaost innan jag rullade ihop stubbarna, för lite mer smak.

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader
Skiva zucchini med osthyvel på längden
Lägg ut lasangeplattorna, placera zucchiniskivorna och skinkan ovanpå. (Smula över fetaosten)
Rulla ihop plattorna och skär dem i 3 cm tjocka bitar och ställ i en form med snittytan uppåt.
Häll över först pastasås, sen ostsåsen.
Gratinera i 20 minuter.


Stubbarna innan ugn


Klart att servera.

Gör gärna en god sallad till. Jag kan inte äta pastarätter utan sallad!
Vi gjorde en lätt med grönsallad, ruccola, tomat, gurka och paprika till bara.
Enjoy!


Här ser du alla mina avtryck
Skrivet av: Sassäh

sv: tihi jaa ^^ det är så skönt med träning att jag funderar på att träna redan idag igen :):) KRAM.

2012-03-08 @ 09:09:23
URL: http://nojjz.blogg.se/
Skrivet av: Mimmy

Svar: Åh tack! Hehe ja det är kul att ha något man själv valt, personliga detaljer liksom :)



Mm gott, kul att göra "egna" canellonins:ar ^^,

2012-03-08 @ 11:44:20
URL: http://mimmyl.blogg.se/
Skrivet av: Jennie ♥ - i det andliga/mediala och det fotografiska

hej! vill du ha en personligare bloggdesign? då kan jag hjälpa dig :) kram

2012-03-08 @ 18:53:14
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0