Min skagen

Alla har nog en egen version av den klassiska skagenröran. Här kommer min:

 

Ingredienser:
Räkor
Majonäs
Creme fraîche
Dijonsenap
Röd Caviar
Rödlök
Dill
Citron

How to:
Skala räkor.
Fiiin hacka löken.



Blanda creme fraîche, majonäs, senap och citron.
Lägg i räkor och caviar och blanda försiktigt.
Avsluta med en rejäl näve dill, och smaka av med salt och peppar.



Som ni märker anger jag inga mått, mest för att jag alltid gör det på känn.
Men som tips är att ta lika delar majonäs och creme fraîche. Om man som jag, använder Hellmans majonäs, kan man ta lite mer då den smakar minde än vår vanliga. Var och lite försiktig med senapen, den tar lätt över.

Favoriten hos mig är att servera på avsvalnat rostat bröd. Enjoy!


Här ser du alla mina avtryck
Skrivet av: mojmoj

I skålen ser det nästan ut som senapssill ;-)

2012-03-06 @ 17:58:02
Skrivet av: linn

Detta kommer provas i helgen! Tack snälla du. Ha en underbar fredag!/L

2012-03-09 @ 08:36:55
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0