Måndagslyx

När man saknar helgen som gick, ja då är det bara att lyxa till middagen med något du vanligen oftast äter på helgen. Och hoppas att helgstämningen lever kvar en dag till. Det funkade för oss igår. I form av hemmagjorda hamburgare.



Personligen tycker jag att mycket av det som gör hemmagjorda hamburgare så mycket godare än köpta ligger i hur man kryddar köttet. (Och så klart att man kan ha på precis vad man själv vill!)
Min standardkryddning, som jag använder till det mesta rätter med malet kött, är kalvfond, sweet chili, worchestersås eller dijonsenap, ägg, lökpulver, vitpeppar och salt. Och så en skvätt grädde om det behövs.
Återigen har jag inga måttangivelser.. Kanske inte så bra när man har en blogg och ska lägga upp recept. Får nog börja kolla upp hur mycket jag använder. Nästa gång.

Igår blev det vanlig hamburgardressing, sallad, cheddarost, lök, bbqsås (Baby Ray's honey chipotle), bacon och saltgruka på burgarna. Som toppas med Max Frisco bröd. Sen vi provade dessa har jag inte en gång köpt vanliga, smuliga, torra gamla bröd. Om du inte provat, gör det!

Tycker det är kul att variera på tillbehören. Just igår blev det ganska klassiskt men vanligtvis finns det saker som  jordnötssmör, getost, skivad banan och lörringar att välja mellan bara för att nämna några. Listan kan göras oändligt lång, det är bara att prova sig fram.



Så kallade våffelpommes och saltgurka som extra tillbehör. 

Så hungrig jag blev av att skriva detta inlägget! Nästan så jag skulle kunna ge mig på det idag också..
Men idag blir det pastastubbar med zucchini och rökt skinka och på det mina vänner, har jag recptet till!


Här ser du alla mina avtryck
Skrivet av: Victoria

Sv: Ja, det tycker jag! :D

2012-03-06 @ 21:24:27
URL: http://frukostera.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0