Lunch på stan

Under vår shoppingtur i fredags blev det lunch på det här stället



Måste säga att med tanke på att vi hade lilltjejen med oss var detta ett mycket bra val denna fredag.

Vi beställde varsin dagens, jag och mamma, som var flankstek med råstekt potatis för otroliga 49 kr!
Köttet lämnade lite att önska, likaså deras favoritsås som serverades till. Men för 49 kr, ja då tycker jag helt klart att det var godkänt.



Lilltjejen blev dock förtjust över förväntan. Hon fick en ritbok med kritor, och där i fanns även en barnmeny med saker som asteroider, laser lax och kometstenar.
Valet föll på ett kött-troll och glada kranium, vilket på vuxenspråk betyder hamburgare med smiley pommes.
Både priser och portioner var anpassade för barn, alltså på riktigt. Annars kan jag ofta störa mig på att barnportioner är så stora, vilket slöseri med mat. Men nu var mamma Anna nöjd, och lilla loppan med. Så nöjd att jag absolut skulle ta en blid på hennes mat också.



Till efterrätt har de en mjukglassmaskin där man får själv servera sig och en mängd med goda tillbehör. Jag hoppade över det, men lilltjejen slängde glatt på både kolasås, mini maränger, marshmallows och chokladlinser. Himmelriket för en liten 4-åring.

För att summera -
På det stora hela ger jag stället klart godkänt, med en extra guldstjärna för barnvänligheten. Maten var väl ingen smaksensation men det vägdes mer än väl upp av den trevlig personalen som var vädigt hjälpsam. Och även om man har barn kan man ju vilja ta ett gals vin eller en öl till, vilket man kunde här så vi gick därifrån nöjda och glada alla tre.


Här ser du alla mina avtryck
Skrivet av: Emma ❀ My Inspiration

haha det där känner jag igen, min kära sambo har varit på väg att slänga många av mina tyllar men nu tror jag han har lärt sig ;)

2012-03-20 @ 21:50:47
URL: http://myinspiration.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0