I all sin enkelhet

Igår var jag och dottern ensamna hemma. Och vad passar bättre då, än att prova något nytt? Något jag vet killarna inte hade uppskattat (och som det visade sig, inte lilltjejen heller men det är en annan historia)

Jag tyckte i alla fall denna majssoppan blev supergod!



Ingredienser:

En stor burk majs
1 gullök
1 msk smör
1 tärning hönsbuljong
3 dl vatten
2 dl grädde
salt och peppar

Gör så här:

Häll av majsen och låt den torka på hushållspapper
Hacka löken
Stek lök och majs i smöret tills det börjar få lite förg och majsen börjar "poppa"
Lägg i buljongtärning och häll på vatten och grädde.
Låt koka i 5-10 minuter.
Ta av och mixa soppan slät och låt den koka upp igen. 
Salta och peppra.

Easy peasy, som Jamie brukar säga..

Jag ringlade över lite olivolja och lite persilja innan servering och så hade vi nybakt baguette till och lite köttbullar som jag hittade i frysen men man kan välja lite vad som till.
Varför inte ge den en mexikansk tvist och servera med quesadillas och lite starka korvar. Det får det bli här, nästa gång. Enjoy! 

Här ser du alla mina avtryck
Skrivet av: Jennie ♥ - i det andliga/mediala och det fotografiska

hej anna! nu är headern inne. :) hoppas du är nöjd :D

kram

2012-03-15 @ 11:48:49
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0