Helgen

Helgen har gått i förkylningens tecken. Släng på lite feber där också sen har ni receptet för min helg. Så på matfronen har det inte hänt så hemskt mycket spännande.

Lördag bjöd på något så enkelt som stekt ris och kassler.



Dottern och jag brukar baka på lördagar. Funderade ett tag på att göra nåt enkelt bara, som saffranspannacotta men energin räckte endast till lite städning så i stället frossades det i glass. Evigheter sen jag åt glass då jag är laktosintolerant, blir oftast fakevarianter och det är inte samma sak. Men igår så slog jag och lillan till, och köpte lakritspuckglass. Tryckte i mig ett par piller med laktasenzymer och sen var det bara att köra igång. UNDERBART!!





Och detta blev det till söndagsmiddag.  Fylld fläskfilé med pommes, bearnaise och rödvinsås.
Fläskfilén fyllde jag med soltorkade tomater och mozzarella. Osten smakades dock inte alls, men det blev gott ändå.

Här ser du alla mina avtryck

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0