Project Ica Basic

I min familj lägger vi ner mycket pengar på mat. För mycket, löjligt mycket till och med. Så efter ett snack med en vän bestämde jag mig för att få lite kontroll på hur mycket, och vad som eg hamnar i kassarna när man handlar.

Och i veckan, när den evinerliga vad-ska-vi-äta frågan kom upp (som den gör vaje vecka) slog jag mig ner med tidningar, reklamblad och dator för att leta inspiration. Bland dessa hittade jag Billiga veckan, som Ica ger ut. Och just nu promotar de sina Ica bacis varor med en hel bilaga full med recept. Och då formades idén, vi ger det ett försök. Jag har annars väldigt svårt att följa matlistor, har inte möjlighet att bunka upp med varor och begränsat med utrymme i frysen så det brukar mest bli skit av det och så springer man och handlar något i lilla mataffären i närheten som är dubbelt så dyrt. Men idag gav jag och dottern oss iväg till Maxi. Med dottern i lekhuset så fick jag handla i lugn och ro. En härlig start på lördagen för min del!

Vissa saker helt enkelt VÄGRAR jag köpa, som pressade läskig smörgåskalkon och hotdogs, men annars lyckades jag nog få köpt de saker jag skulle (som fanns i basicsortimentet) och det såg inte helt dumt ut. Och jag fick nog rätt mycket för pengarna skulle jag tro, mot vad jag brukar. Vi får väl se hur veckan bli, ska bli spännande om inte annat.

I ikväll skulle vi starta med en kycklingpasta med smak av citron och timjan. Men, (ja redan här börjar menen komma) Jag har lite grejer i kylen som behövs ätas upp så planen är att i stället göra färskostfylld kyckling. Tillbehör har jag inte bestämt än, nog dags att surfa runt och hitta något kul.


Ser rätt gott ut i mitt tycke, ska spara receptet och prova vid senare tillfälle.


Här ser du alla mina avtryck

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0