Fortsättning på Project Ica Basic

Det blev, precis som jag anade, mest kattskit av det här med min matlista. Kanske dags att inse att jag inte är en sådan person, som klarar av att matplanera.

Matveckan blev som ni förstår inte som jag tänkt. Redan i lördag föll vi ur banan när pojken tjatade sig till pannbiffar med mos i stället för den tilltänkta kalvschnitzeln. Mannens favorit så det slog vi till på tillsammans med gräddsås, gräddkokt spetskål och lingon och saltgurka. Eftersom det var lördag sköljdes det hela ner med ett par kalla öl så klart.

Söndag var det då dags för de där schnitzlarna.
Det bankade kött, dubbelpanerades och stektes med både smör och olja, tricket för att få till en riktigt frasig panering.


Och snåla inte, här är det inte läge att försöka tänka smalt. Då kan man lika gärna låta bli
.

Resultatet såg bra ut, men smakupplevelsen uteblev. Köttet var segare än en skosula.



Det blev mest klyftpotatis och bearnaise kan jag berätta.


Här ser du alla mina avtryck

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0