Banana Cupcakes

Dagen har tillbringat i köket. Med en febrig lillskrutta för andra dagen satte rastlösheten in.

Det har bakats cupcakes, mjölkchokladtårta och gjort en delikat pat thai till middag.

Och fan i mig,( jag är inte personen som svär, eller jo, men inte i skrift, då är jag väldigt korekt och präktig :)) vad gott det blev. Var precis och slickade i mig lite frostig och jag njuter fortfarande. Lyckade perfekt med allt! Inte ofta man har sådana dagar.

Här kommer receptet på cupcakesen.


Något i sötaste laget, men gud så goda!

Banana cupcakes, ca 18 st små


3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1 tsk kanel
125 g rumsvarmt smör
1 1/2 dl strösocker
1/2 dl ljus sirap
2 ägg
1/2 dl creme fraiche
2 stora eller 3 små mogna bananer, mosade


Blanda vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och kanel i en skål. I en annan skål vispar du smör, socker och sirap pösigt. Vispa sedan ner äggen, ett i taget. Tillsätt creme fraiche, de torra ingredienserna och de mosade bananerna. Vispa bara tills det precis blandats, inte mer. Låt smeten vila i kylskåpet i minst 30 minuter. Fördela smeten jämnt i formarna, grädda i 25 minuter i 200°C.

Jag ändrade så klart lite, hade varken creme fraïche eller farin socker så tog råsocker och matlagningsyohurt, det går lika bra.

Nutellafrosting:

50 g mjukt smör
100 g färskost (philadelphia)
2 dl mjuk nutella
2 dl florsocker

Blanda ihop allt till en jämn smet. Låt eventuellt stelna lite i kyl innan du spritsar eller brer på.


Enjoy!



 

 


Här ser du alla mina avtryck
Skrivet av: Mary

Sv; Klart du ska prova att göra klubborna ;) Inte svårt alls..det är bara at köra!

2012-02-23 @ 16:50:31
URL: http://madebymaryblogg.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Spara info?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Avtrycket:

Trackback
RSS 2.0